Monday, July 11, 2011

Virgin Adaları Günlüğü - 0. Gün

Bir kez daha SciPy konferansına gitmek isterken, yolum başka bir yöne düşüyor.  Gerçi bu kez gidilen yer okyanus aşırı değil, aksine okyanus içinde bir yerde: Virgin adalarında.  Bir dünya dolusu atmosferik ölçüm cihazı bulunan bir uçakla buzun yağış oluşumundaki etkisini araştırmak daha cazip geldi sanırım bu sefer :) Hem C-130 ile ilk defa uçacak olmak hem de birkaç zamandır okuduğum makalelerin yazarları ile tanışacak olmak bu işi gerçekten çok heyecan verici kılıyor.

Adaya ulaşması epey zaman aldı. İki uçak ve bir otobüste geçen, beklemelerle birlikte 15-16 saat süren bir yolculuk oldu.  Sonrasında uykulu gözlerle gecenin köründe yazılan bu yazı ve yazılması gereken bir paragrafı bitirmenin telaşı.  Keşke sadece bitmeyenler bunlar olsa: geride SciPy11 zamanında tamamlamayı planladığım basit bir bulut modeli, yolculuk sırasında bitiririm dediğim “Termodinamik Yasalarına Çok Kısa Bir Giriş” isimli sesli kitap (bilin bakalım 0. gün ismi nereden çıktı), ve diferensiyal denklemlerin hızlı bir tekrarını yapmamı sağlayan görüntülü ders notlarının son birkaç bölümü hala beni beklemekte.

Öyle ya da böyle bugünden itibaren ikinci saha araştırmama merhaba diyorum. Daha önce Arabistan’da bulutlara uçmuştuk, simdi sıra Karayipler’de gezinen bulutlarda.  Kendime ve takım arkadaşlarıma ölçüme müsait, bol bulutlu, tropik fırtınasız günler diliyorum.  Beni bekleyen ya da bir sebepten beni bekleyemeyen herkese de çok selam şimdiden.  Gecenin bu geç saatinde, dışarısı 25 °C’ye yakın sıcak iken, birden başlayan sağanak yağmur buradaki zamanın çok hareketli geçeceğini haber ediyor sanki.  Biz burada BUZ-T dolayısıyla meşgulken sizlere de buzu eksik olmayan günler diliyorum :)

No comments:

Post a Comment